quiz

Interesujesz się polskim designem? Chciałbyś wiedzieć o nim więcej, poznać polskich projektantów oraz ich prace? A Może wydaje Ci się, że wiesz już wszystko?
„Q Łódź Design Festival” jest aplikacją, która w ciekawy sposób wprowadzi Cię do świata polskiego designu. Pobierz aplikację i prawidłowo odpowiedz na pojawiające się na ekranie pytania.
Nie przejmuj się jeśli nie znasz poprawnej odpowiedzi, aplikacji towarzyszy baza artykułów, dzięki którym możesz wzbogacić swoją wiedzę. Nad koncepcją aplikacji „Q Łódź Design Festival” pracował przez kilka miesięcy zespół studentów i pracowników ASP Łódź oraz ekipa Łódź Design Festival.
Już teraz sprawdź swoją wiedzę i dowiedz się więcej o polskim designie!

logos do q (Kopiowanie) asp do q (Kopiowanie) ctt do q (Kopiowanie) lodz kreuje do q (Kopiowanie)

Bartosz Mucha

Grafik i projektant, twórca designerskiej marki Poor Design. Urodził się w 1978 roku w Krakowie. Studiował na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2004 roku uzyskał dyplom w Pracowni Projektowania Plakatu prof. Piotra Kunce. Wykłada na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Przez pięć lat realizował projekt Poor Design.

bartoszmucha1W 2003 roku Bartosz Mucha stworzył markę Poor Design, propagującą wykorzystanie dostępnych i tanich materiałów. Wszystkie produkty nie tylko projektuje, ale też samodzielnie wytwarza. Projektowane przez Muchę obiekty są wtedy niezwykle proste do złożenia, np. biedną lampę buduje się z tektury i kalki technicznej w formacie A4 (Poor Lamp, 2004). bartoszmucha2Jednym z pierwszych jego projektów był Duporet (2004), proste krzesło z płyty OSB do złożenia przez kupującego (zestaw składał się z pięciu drewnianych elementów, dwunastu śrubek i śrubokręta), następnie rozwinięty w Duporet bujany (2008). W innej realizacji czarny kubik po rozpięciu zamka błyskawicznego zamienia się w wygodny fotel (Kostka ludzika, 2005).

 

Spinacz (2008)

bartoszmucha3Projekt Spinacza miał na celu zestawienie ze sobą tradycyjnego przedmiotu domowego z nową technologią . Spinacz i pamięć USB uzupełniają się i wydaje się, że drewniana klamerka czekała na akie połączenie. Trudno było znaleźć stolarza, który podjąłby się wykonania tak małego i precyzyjnego obiektu. Dodatkowo problemem okazała się produkcja sprężynki, która utrzymałaby równolegle kawałki drewna. Po wielu próbach wraz z firmą Spring z Bielska-Białej doszliśmy do satysfakcjonujących rezultatów.

Projekt, nagrodzono w konkursie make me! na Łódź Design Festival 2008r.

 

źródło:
http://www.culture.pl/baza-sztuki-pelna-tresc/-/eo_event_asset_publisher/eAN5/content/bartosz-mucha
http://www.poorex.com/